Problem med crushen!
23.01.2019
Jag tycker väldigt mycket om en pojke men är rädd för att han inte tycker om mig tillbaka. Förr hängde vi rätt mycket men sen så berättade min kompis till han att jag tycker om honom, min kompis sa till mig att han tycker om mig men min kompis brukar ljuga om sånt, sen dess har vi knappt sett på varandra. SNÄLLA HJÄLP MIG! Tina

Ungdomsinformatör Ida svarar
28.01.2019
Hej!
Om du inte pratar med honom eller tar kontakt med honom så får du inte veta om han verkligen gillar dig. Det är skrämmande att ta kontakt, varför det känns skrämmande kan handla om att man kan få ett nej. Men i själva verket är det inte så farligt om man får ett nej. Då vet man vad den andra personen känner och kan gå vidare.
Om du vill veta om han gillar dig så kontakta honom, för som du nämner så litar du inte riktigt på din kompis ord så då är det bäst att du själv tar reda på det.
Om de vore så att han inte gillar dig på det sättet som mer än vän, så kom ihåg att det absolut inte är något fel på dig, det betyder bara att ni två var inte rätt för varandra. Ibland är känslorna inte besvarade, de flesta människor har någon gång varit med om det.
Lycka till!
Kram, Ida