Sex med äldre
19.10.2015
Hej Decibel! Jag har funderingar kring det här med att ha sex med äldre kvinnor. Jag är 19 år men drömmer om att ha sex med en kvinna som är typ 40-45. Jag blir otroligt upphetsad av tanken på det. Är detta normalt? Jag vet att man brukar säga att man ska låta vissa saker stanna som fantasier men om jag skulle vilja testa detta hur ska jag då gå till väga för att hitta någon? Hur ser äldre kvinnor på att yngre män blir intresserade av dem?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
19.10.2015
Hej.
Du verkar vara en förståndig kille som har tänkt igenom saken ganska ordentligt. Det är sant som du skriver, att fantasier många gånger är bäst om man låter dem förbli bara som fantasier. Men å andra sidan finns det ju inte heller någonting som förbjuder en att göra någonting åt saken och "gå efter" det man vill ha så länge det inte skadar någon. Sist och slutligen är ju inte ett one night stand med en äldre kvinna mer "fel" på något sätt än att ha ett one night stand med någon jämnårig.
Jag tror att många "äldre" kvinnor skulle bli smickrade om en ung kille visade dem uppmärksamhet. Och jag tror att du ganska snabbt skulle märka om det är en kvinna som är med på noterna eller inte. Fördelen med att uppvakta och ha sex med en äldre kvinna är att hon sannolikt känner sin egen kropp och vet hur den fungerar. Hon vet eventuellt bättre vad hon vill ha, och är inte lika rädd för att säga det. Och som jag förstår det på dig är det en mer sexuell relation du är intresserad av? Ett förhållande är kanske lite komplicerat med tanke på att livssituationerna är ganska olika. Det lönar sig säkert att fundera på på förhand, vad det är du söker efter, en sexuell relation eller ett förhållande? Båda är säkert möjligt men det är säkert bra om du själv vet vad det är du vill ha.
Beroende på vad du söker finns det ju lite olika sätt att närma sig saken. Det enklaste skulle kanske vara att besöka någon av krogarna i stan där det finns kunder i olika åldrar. Du kan ju börja med att bara gå dit och spana, småprata eller dansa med nån? Du måste ju inte ta det längre än så om du inte vill, och när som helst kan du ju välja att hoppa av om du inte vill.
Fortsätt att fantisera om saken tills du vet vad du vill, och efter det är det bara att go for it, vad du än bestämmer dig för :)
Kram
Tessi