Varför vet jag inte vad jag ska göra?
01.11.2018
Hej det är jag som hade skrivit om min crush med sugmärken och det och nu kommer en uppdatering.... Så, vi spenderar forfarande tid med varan men det är så störande att veta om hans sugmärken på halsen... Idag var vi efter skolan i bibban och hade sanning eller konka med ett par fyror och andra sexor. När min vän sa något så började han pladdra om att hur vi ska klara oss i högstadiet när vi är så barnsliga och den han har fått sugmärkena av är ett år äldre än oss( eller det ör hur jag uppfattade det) annars hade vi super kul vi skrattade ofta till våra skämt men en annan sak störde mig i s/k så frågade mitt crushes kompis varför han har kommenterat "gullu" Och en massa hjärt och tung emoijisar på .... Inlägg. Jag blev lite ledsen pga jag gillar honom sååååååååååååååååå mycket .
jag vill säga det men hur? En extremt kär tjej

Ungdomsinformatören Liselott svarar
02.11.2018
Hej igen Extremt kär tjej!
Hm, ja du, det verkar inte som att du skulle få några konkreta svar på vad han tycker om dig bara på basen av hans beteende i alla fall. Så det finns nog inte så mycket annat kvar än att prata med honom direkt. Gör det vid nästa tillfälle! Det gäller kanske att skapa sådana tillfällen eller fånga dem i flykten - ett kunde ju ha varit i samband med att han pratade om henne. Då kunde du tex ha frågat om de är tillsammans. Visst, det var andra närvarande och det skulle väl inte ha passat där att börja berätta för honom vad du känner för honom. Men det kanske inte heller är det första du behöver berätta för honom, utan du kunde börja diskutera ämnet från något annat håll. Just ryska posten-leken eller någon annan "truth or dare"-lek kunde ju ha varit en bra ursäkt för att börja prata om kärlek eller hångel eller liknande överlag, och då kanske du skulle ha kunnat fiska fram lite mer om deras relation? Visst i världen kan du stega fram och fråga chans på honom, men de flesta förälskade önskar ju sig liksom lite förhandskunskap, åtminstone veta om han är singel eller inte före man blottar sitt hjärta, så att säga. Oavsett så tippar jag på att du nog snart behöver göra något konkret om du vill ha en chans på honom. Det hör till kärlekslivet att chansa och man kan inte göra annat än att hålla tummarna att det ska lyckas.
Så nu håller jag tummarna för dig!
Kram, Liselott