Vill tillbaka dit!!
07.07.2019
Hej! För ca 3 dagar sedan kom jag hem från Turkiet jag o min mamma och syskon va utomlands och bodde då i ett hotell. På morgonen den första dagen så va det inget speciellt utan de va på kvällen allt börja. Det var som en show för vuxna o barn folk brukar gå till för att det är underhållande för folket så alla gick bara dit liksom, men jag blev törstig lite senare så jag gick o tog en vatten från baren och gick o satte mig igen som vanligt. Lite senare märker jag att en kille från baren kollar väldigt mycket på mig o ler liksom samt smygkollar liksom, men detta gjorde mig mer rädd än att liksom kolla tillbaka men efter ett tag kollade jag inte och bara tänkte på annat. Den andra dagen så märker jag att killen återigen är där men denna gång inte kollar lika mycket men på ngt sätt känner jag att denna kille är väldigt snygg och är min smak på kille liksom så vi börja kolla på varandra mer liksom nästan som en flört men vi prata aldrig med varandra bara när jag ville ha en drink det är 4 år mellan oss dvs att jag är lite ung ksk. Efter att några dagar gått så va det ju såklart dags att åka hem vilket han inte visste då och vilket jag vet att jag aldrig kommer att träffa han igen nu. Just nu känner jag väldigt dåligt för jag vill tillbaka dit men vet inte hur eller liksom jag saknar hnm känns nästan som att jag liksom är väldigt intresserad av hnm. Hjälp mig snälla vad ska jag gö ska jag glömma hnm eller va ska jag gö!!!! Anonym tjej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
08.07.2019
Hej.
Det låter ganska bekant. Jag tror att många många kan känna igen sig i det du skriver. Nästan oavsett vilken ålder man är så har man nån gång upplevt en semesterflört. Vad man sedan väljer att göra av saken då man kommer hem igen är upp till en själv. Antingen kan du tänka på det som ett vackert minne, och glädja dig åt att det finns någon som lyckas väcka ditt intresse utan att ni egentligen talade med varandra. Det är en rikedom att kunna bli intresserad av andra.
Det andra alternativet är att du försöker hitta honom på sociala medier så kan du på sätt och vis ändå hålla honom kvar, trots att det inte går att vara tillsammans på riktigt. (sök på hotellet på instagram eller facebook och kolla om han följer hotellet, eller om han finns taggad i något inlägg).
Försök ändå att inte deppa ihop över det, utan håll ögonen öppna efter såna som kan fånga ditt intresse här hemma. Världen är full av intressanta människor bara man ser sig omkring.
Kram
Tessi