drömmer om ett perfekt sexliv
16.07.2015
Hej jag har en väldigt knepig fråga som ständigt nöter i mitt huvud och känns som det gjort det så länge jag kan minns... har försökt allt känns det som och har också tror jag frågat förr om det här men för lääänge sen. Det är så att jag blir inte kåt, det kommer iallafall inte naturligt, men med hjälp av vibrator som jag började använda för kanske 1år sen så går det, och jag kan till och med komma då, så det är ju bra iallafall. Men det kommer inte naturligt :( kan inte minnas när det senast gjorr det, kanske då man var yngre och allt var spännande. Jag har en pojkvän och vi har inte sex ofta alls, eller jo i analen oftare eftersom då behöver man inte vara specillt kåt. Jag vill ha sex, tycker det är spännande men kåtheten kommer aldrig. Jag äter ppiller men testade att sluta helt men inget hände och sen började jag på en ny sort(det är länge sen). Så det borde altså inte vara det hlr. Jag drömmer om att ha ett underbart sexliv och kunna ha sex lite här och där... men det funkar altså inte. Vibratorn är enda sättet att jag ska bli ordentlit våt... och då är jag endå så trång att jag alltid spricker i början som inte är så skönt hlr. Jag har gettupp men jag ville bara skriva av mej och kanske åtminstone få nåt tröstande svar som att det blir bättre med tiden... annas vet jag inte, har hört alla andra svar redan känns det som... :/

Ungdomsinformatören Liselott svarar
20.07.2015
Hej!
Äsch att det inte verkar bli bättre :( Men vet du, det finns ju ändå hjälp att få, hur uppgiven du än känner dig just nu. I din kommun/stad borde det finnas en sexualrådgivare anställd vid HVC tycker jag att jag sett, troligen i anslutning till preventivrådgivningen (eller där kan de i alla fall ge kontaktuppgifter till någon i din närhet). En sexualrådgivare är till för just precis bekymmer som ditt, när det egna sexlivet, sexualiteten, den sexuella upphetsningen eller fysiska besvär orsakar missnöje eller problem. Det finns en sexualterapeut i norra änden av vårt område också, kolla Kontaktuppgifter längst ner vid Övriga tjänster, men jag gissar att du kunde få mycket nytta redan av en sexualrådgivare. Det finns nog någon inom Österbotten som har privat mottagning också, kolla tex Eva-Maria Rajamäki via Vasa stad för svenskspråkig rådgivning. Det kan vara väl värt investeringen i en god sexualhälsa!
Säkert skulle Tessi hos oss kunna ge dig femtielva råd, men jag tror att du skulle få mest ut nu av personlig rådgivning, någon som kan ställa frågor och följdfrågor och på det viset hjälpa dig att mera lägga fingret på problemet och skapa en personlig plan åt dig på vad du kan göra. Det finns ingen åldersgräns på det viset för att gå till en sexualrådgivare och inget minimi-problem, utan se det mera som en kostrådgivare eller personlig tränare eller något, det handlar alltså om rådgivning! Ge det en ärlig chans för din egen skull <3
Hälsar ungdomsinformatören Liselott