Grabb som ger dubbla signaler
02.06.2019
Hej! Jag har nyss varit på en resa med ett gäng där en kille (som jag kände liite sen tidigare) och jag blev väldigt tighta. Vi sov i samma säng varje natt (utan att ha sex) och han sa till och med nyktert på dan att han var kär i mig osv. När vi kom hem från resan kunde jag inte sluta tänka på honom, men vi är inte i samma kompisgäng direkt så vi träffas liksom inte naturligt. Jag inväntade nästa fest när jag kunde träffa honom igen, och trodde att vi möjligen skulle hålla på lika mycket på det festet som på resan. Men när festen kom pratade han knappt med mig, och på snapchat har vi skickat några meningslösa bilder åt varandra men knappt skrivit. Jag har frågat någon gång vad han gör och då har han nog svarat men utan att fråga tillbaka vad jag gör. När vi var på festet och han skulle dra skickade jag iallafall åt honom och frågade om vi skulle sova ihop, men han läste utan att svara. Nu låter han ju som en basic fuckboy, men hans kompisar säger åt mig att han verkligen inte är det, och dom tror att han kanske var för full för att svara mig (typ att han inte ens fattade vad som stod i meddelandet). På resan pratade vi båda om att vi inte vill ha ett förhållande, speciellt jag var väldigt noggrann med det, och delvis kanske han tycker att det känns för seriöst att hålla på utanför resans gränser också, men samtidigt borde han väl förstå att jag inte är ute efter ett förhållande bara för att jag vill träffa honom eftersom att vi pratade om det på resan. Nästa fest är om 3 veckor och det är inte ens 100% säkert att vi kommer vara på samma fest, ska jag vänta så länge för att se vad som sker då och försöka prata med honom mer då, eller ska jag typ skicka och fråga honom redan nu om han vill träffas? För jag skulle gärna prata med honom irl och ses helt enkelt. Antingen får jag grubbla på honom i minst 3 veckors tid, eller så frågar jag honom om vi ska ses (känns dock som att jag är ganska på om jag gör det(?)), eller så försöker jag glömma honom (vilket är lättare sagt än gjort). Han verkar vara en genuint fin kille, jag vet inte om han är blyg/har kommunikationssvårigheter, eller om han inte gillar mig längre.
Vad ska jag göra, fråga honom om vi ska ses eller invänta nästa fest? -

Ungdomsinformatör Ida svarar
03.06.2019
Hej!
Okej, jag kan förstå att det är knepigt att förstå vad han vill. I ett sånthär läge är det egentligen bäst att fråga, för att få klarhet. Precis som det står i din rubrik så ger han lite dubbla signaler, vilket gör att det blir svårt att förstå vad han tycker och tänker. Ifall du känner att det är jobbigt att tänka på det och att du märker att du inte kan göra något annat än att tänka på just han, så tycker jag att du kan skicka till honom och fråga. Fråga av honom om han vill ses. Du kan även fråga av honom om han är eller inte är intresserad av att ses/umgås/pratas mera (ifall han såg det som en semesterflört?).
Du behöver inte alls tänka att du är för på. Det du gör är att ställa en fråga, han borde kunna svara på en fråga och det är inte så mycket begärt. Det är inte ett svaghetstecken att tycka om någon och att erkänna att man tycker om någon, det är en styrka.
Hoppas det löser sig! Ta hand om dig! :)
Kram, Ida