Hjälp!
04.01.2016
när jag började i sjuan så fick jag direkt känslor för en kille i min klass(inte exakt min klass men på 7:an). vi har typ aldrig pratat eller ngt men jag är ändå kär i han! å ja vette faan hur jag ska få kontakt med han! i början så börja ja chatta med han på what's app typ jätte lite och han sa att han tycker jag ser bra ut och jag sa samma tibax men efter det så blev han ihop med en annan tjej. det varade typ i 2-3 veckor. nu e han singel iaf. ibland möter vi varandra med blicken i korridorerna men inget annat... jag skulle så gärna vilja få kontakt med han men jag vågar inte! jag är rädd att han ska tycka jag e helt dum i huvet elr nåt å sen berätta åt sina kompisar. ådå när jag går i korridorerna så skrattar dom åt mej.. jag är såå rädd!! men jag e sååå käär i han!! jag behöver tips på hur man ska börja på g med en kille. snälla hjälp! Desperat Tjej

Ungdomsinformatören Sanna svarar
08.01.2016
Hejsan kära Desperata tjej
Vi har ju en hel massa tips på hur man ska få kontakt med någon man gillar, läs mera HÄR, och HÄR.
Kanske du kunde ta kontakt med honom igen via WhatsApp eller något liknande ställe. Så han minns dig och kanske kommer ihåg att ni ju hade lite något då för en tid sen. Det kan nog vara bra att puffa på lite ;)
Man får ju verkligen hoppas att han inte är så omogen och barnslig att han berättar vad ni diskuterar för sina kompisar, det skulle verklgien vara lågt.
Om du skickar något till honom behöver du ju inte säga att du är super duper kär i honom, du kan ju bara sådär annars "råka" ta kontakt, som om du skulle håxat på honom och tänkt att han är lite trevlig och kunde vara kul att bli mera bekant med.
Fortsätt se honom i ögonen och le, säg hej då ni möts i korridoren. Sen är det ju bra om ni kan ses någon gång IRL också. Kanske det finns något ställe där ungdomar brukar träffas eller något evenemang där ni båda råkar vara.
Önskar dig massor med lycka till!!!!
Kram ungdomsinformatören Sanna