I love my boyfriend
18.12.2018
Min pojkvän är så romantisk. Han ger hela tiden små komentarer som gör att jag känner mig fantastisk. Men efteråt så blir jag ledsen för att jag inte sa nåt tillbaka. Jag har nästan aldrig sagt nåt sånt till min pojkvän och det gör mig ledsen. Hur ska jag komma ihåg att säga nåt snällt så han känner sig uppskattad? Ledsna, uppskattade flickvänen

Ungdomsinformatör Ida svarar
20.12.2018
Hej!
Jag blir glad av att läsa din fråga för att din pojkvän får dig att känna dig fantastisk. Vilket är super! Och det är fint av dig att vilja få honom att känna samma sak. En sak som du kan börja fundera över är att när du tänker på något om din pojkvän som är positivt, säg det eller skicka det till honom. Vänta inte med att säga det, utan direkt du tänker det så säger du det till honom.
Det kan mycket väl vara så att han redan känner sig uppskattad. Eftersom ibland behövs inte komplimanger ges, utan man kan visa uppskattning med en gest eller att man gör något för sin pojkvän/flickvän. Det kan vara som att man fixat mat, skriver ett meddelande och kollar läget/frågar hur hen mår eller ger en kram eller puss. Sådana saker är väldigt viktiga för att få en person att känna sig uppskattad och sedd.
Lycka till och ta hand om dig! :)
Kram, Ida