Kär?
02.07.2019
Hej! Jag träffar en person. Personen är väldigt intresserad i mig. Men jag är osäker ifall jag är kär eller inte. När jag frågat av mina vänner så har dom gett till råd att jag ska ta det lungt och lär skänna honom och se hur jag skänner senare. Jag har ingåtts med honom cirka en månad nu och det händer inget. Han är kär i mig och jag kanske i honom. Har en Hemlis... Jag skulle hellre vara ihop med en annan kille. Fast vet typ att jag inte skulle få honom... Så . usch vet inte vad jag ska göra. Har ni några råd??? Hej

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
02.07.2019
Hej.
Mitt råd är ganska exakt samma som det du har fått av dina vänner. Att ge det tid och se vad som händer. Men tyvärr så kan man inte välja vem man blir kär i, det är någonting som i viss fall händer - men i andra fall inte gör det, och då får man helt enkelt acceptera det.
Om det känns bra att vara med honom, om ni har roligt och skrattar och är goda vänner så är det ingenting som hindrar att ni fortsätter, och att du känner efter ett tag till. Men om du däremot går omkring och mår lite dåligt över det, hoppas att han inte skall höra av sig eller att han skall ha andra planer för dagen så att ni inte kan träffas så betyder det antagligen att dina känslor inte kommer att förändras, och att det kanske är bättre att vara ärlig om det.
Så kort och gott: om det känns bra - så fortsätt vänta och se, om det känns dåligt - lägg tiden och energin på någonting annat. Livet är för värdefullt för att slösa tid på sånt som känns dåligt.
Kram
Tessi