kär
01.12.2019
Hej! Jag gillar en person... Lite kompliserat. Personen som jag gillar är mitt ex bff. och vad jag kallar ex är bara att vi har varit själva några gånger.. kysst ungefär en gång. inget mer än så. Huur ska jag få personen? Finns det något hopp? svårt det här.

Ungdomsinformatör Ida svarar
05.12.2019
Hej!
Jodå, det finns hopp. Vet nu inte hela historien om dig och ditt ex, men utgående från din fråga så förstår jag det så att ni är idag goda vänner och kan umgås. Du har inga känslor för honom och han har inga känslor för dig? Det kan vara ett problem ifall  han har fortfarande känslor för dig och hans kompis vet om det.
Hur tycker du den här personen är mot dig? Känns det som han är intresserad av dig? Försök att göra vissa gester eller att du bara tar kontakt med honom via sociala medier. Se hur han reagerar. Vill han prata? Börjar han ta initiativ?
Lycka till, ta hand om dig!
Kram, Ida