Osäker
23.04.2019
Hej, hur sjutton ska man veta om man är tillsammans med en person nu för tiden? Om man beter sig som att man skulle vara i ett förhållande men inte ännu bestämt något (vågar inte ta upp det) finns det några hintar eller pikar man kan försöka observera eller måste jag vänta?? Vill ju veta vad jag ska säga åt kompisar och föräldrar osv. Några tips eller sånt?

Ungdomsinformatör Ida svarar
24.04.2019
Hej!
Det är inte lätt.. Det skulle vara enormt enkelt om man bara visste det utan att behöva prata om det, visst händer det, men skulle nog säga att det inte är så ofta. Här kommer jag med den bittra sanningen och säger att du kommer endast få svar på din fråga om du tar det upp till diskussion med hen och frågar av hen om saken.
När du funderar över att vad du skall säga åt dina kompisar och föräldrar så kan du bara säga att ni träffas bara, du behöver inte ha en desto mer beskrivning på vad ni är. Du kan säga till dem att ”jag säger till när vi är tillsammans”, om du tycker det är jobbigt (ifall dom frågar ofta). Det viktiga här är ju att du och hen trivs med varandra och vill vara tillsammans, att ni tycker om varandra.
Utifrån det du nämner i hemliga rutan, så skulle man nog förstå eller uppfatta det som att ni är tillsammans. Prata med hen, du kommer inte att hitta svaret på frågan någon annanstans eller av någon annan. Ta hand om dig! :)
Kram, Ida