Panik!!
08.10.2018
Jag är 16 år å jag har 17 cm stor penis och min flickvön vill knulla med mieg men jag vet inte hur knullar man!! Kan ni hjälp??

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
11.10.2018
Hej.
Jag tror att alla människor som inte har haft sex funderar ungefär på samma sak som du. Hur gör man egentligen? Ingen vill framstå som oerfaren, medan man faktiskt ALLTID är det då man ligger med en ny människa, oavsett om man har haft sex förr eller inte. Första gången med en ny person är alltid en första gång.
Så jag tycker att du helt skall skippa stressen över att verka erfaren eller världsvan. Det är okej att vara nervös för det ÄR spännande.Men om vi utgår ifrån att ni båda vill ha sex med varandra, och att tillfället dyker upp då det skulle vara läge, så dessa saker kan du tänka på:
- Kondom. Preventivmedel är superviktigt att tänka på redan på förhand. Om det är kondom som gäller så kan du gärna öva på förhand hur du trär på en, så blir det inte lika fumligt sen då det gäller. Om tjejen äter p-piller så är hon skyddad från graviditet, men kondom är ändå alltid bra om man inte är 100% säker på att båda är friska.
- Ta tid på er. Sex behöver inte gå snabbt, och sex är mer än själva samlaget. Kyss varandra, kramas, smek, slicka - på alla de ställen där det känns skönt.
- I det skedet du kommer in i henne skall du ta det försiktigt. Du skriver ingenting om huruvida hon är oskuld eller inte, men det kan ändå kännas nervöst och göra ont om killen kommer in för snabbt, så ta det långsamt. Du är också rätt stor så då måste du helt enkelt ta ditt ansvar i att vara lite försiktig.
- Sen gör ni det i den ställning som känns skönt, och håller på så länge ni har lust. OM någonting skulle gå fel, eller annorlunda än ni har planerat så är det inte en katastrof. Ni har all tid i världen på er att ligga, och så länge det är en person man litar på och känner förtroende för så kan man ordna upp det tillsammans.
Bara du är närvarande, och tar hänsyn till din partner så kommer det att gå alldeles bra. Sex är jätteroligt, men första gången är inte nödvändigtvis den mest fantastiska upplevelse man någonsin har varit med om - men det blir bättre och roligare hela tiden.
Skriv gärna in pånytt om det var någonting som lämnade oklart.
Kram
Tessi