Panik
06.11.2018
Hej, jag gillar en tjej men mina två bästa tjejkompisar avskyr henne och jag klickar med tjejen och vi gillar varann, hur ska jag få mina kompisar att godkänna att jag e med den där tjejen ellerhur ska jag berätta åt mina kompisar att jag gillar henne? Killen med panik

Ungdomsinformatör Ida svarar
08.11.2018
Hej!
Jag vill börja med att säga att jag är glad för din skull att du träffat någon som du gillar och att hon gillar dig. Jag kan förstå att de känns jobbigt att berätta om de för dina kompisar, men egentligen så borde dom acceptera det och framförallt respektera dig och dina känslor.  De är svårt att säga vilken reaktion dom kommer att ha, men om du är ärlig och säger precis som du känner och tänker så hoppas jag innerligt att dom tar de bra. Vilket dom borde för dom är dina kompisar!
Så mitt förslag är att va ärlig, berätta för dem vilka känslor du har för henne och hur det har känts inför att berätta det åt dem. Och att du så gärna skulle vilja att dom är okej med det.
Lycka till!
Kram, Ida