Alkoholproblem
26.11.2015
Hej
Igär var jag med kompisar i en bar där jag drack en summersby flaska, små intag av drycken genom kvällen men nog smakade jag lite på olika sorter som öl o vitt vin.
Jag har ingen aning om jag var berusad eller hur hög promille jag hade.
Efter att vi satt med tomma glas i över en timme gick vi hem och då började jag må skit.
Det var endast i magen, som känslan då man inte ätit på länge eller känslan efter man spytt magen tom.
Jag mådde ganska så dåligt men nu på morgonen mår jag helt bra igen.
Men vad var det som hände?
Vf mådde jag dåligt av en summersby ca. 4h efter att ja köpt den?

Ungdomsinformatören Sanna svarar
30.11.2015
Hejsan, när jag läser din fråga blir jag lite att fundera över vad och hur mycket av det andra som du drack. Öl och vitt vin. Jag tror inte att du blev full och dålig av en enda sommersby flaska på många timmar. Men beroende på vad och hur mycket du drack av det andra så kan det ju vara att du ändå fick för mycket alkohol i dig. Jag vet ju inte heller var du befinner dig, det kan ju också hända att det har att göra med värmen, ifall du är på ett varmt ställer eller så kanske du ätit för lite under dagen och så räckte det med så lite alkohol för att du skulle börja må dåligt. Kan ju också vara något du ätit som orsakade att du mådde så dåligt.
Det är så mycket som kan inverka hur man reagerar på alkohol. Vad man ätit och druckit tidigare under dagen, hurudant klimat man befinner sig i, vad man ätit, om man just haft mens osv osv. Därför är det jätte svårt att förklara varför du kände sådär.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna