Hej!
06.07.2019
Tänker int destomer gå in på min situation eller så, men jag har oerhört mycket problem. Jag har en del psykiska sjukdomar som sätter käppar i hjulet för mig mest hela tiden.
Den ena är att jag har problem med ätstörningar, vetej vart jag skall sätta mig mera i vilket fack. Har bulimi som diagnos men känner mig som allt där emellan men det är inte problemet. Problemet är att ätstörningen har fått mig att ljuga om allt påriktigt ALLT och nu när jag håller på tillfrisknar har jag svårt att få tillbaka tilliten från mina föräldrar, från mina kompisar och andra som står mig nära. Jag kan ingenting åt att jag håller på ljuger hit och dit och det känns inte alls bra, vad skall jag göra? Vad är detför fel på mig som ljuger hela tiden om ALLT? Det är inte jag mera, det är bara en sjukdom och jag känner också att detta ljugande är sjukt Någon själ

Ungdomsinformatör Ida svarar
02.08.2019
Hej!
Ber om ursäkt för att du fått vänta på svar så länge.
Får du hjälp och stöd? Går du och pratar med någon? Våga be om hjälp. Angående tilliten, varför har tilliten blivit bristande? Vad gör du för att bygga upp den och vad gör dina föräldrar och kompisar? Kan du prata med dina föräldrar och vänner om det? Stäng inte in dig utan prata om hur du mår och att du vet att ljugandet är ett problem (samt att du vill försöka ta dig ur det).
Kom ihåg att du duger precis som du är! Länkar här till våra infosidor om självkänslan och tips på hur man kan bygga upp en bättre självkänsla.
Ta hand om dig!
Kram, Ida