Min ex pojkvän
11.12.2019
Hej... Jag har 1 problem... Förra veckan så var min pojkvän otrogen mot mig... Och jag blevledsen????‍. Så jag började äta... Äta väldigt mycket... Min mamma sa att jag var för rund om magen och för platt om baken????. Min mens är sen och jag har dyslexi????‍ Sad

Ungdomsinformatör Ida svarar
18.12.2019
Hej!
Det är helt förståeligt att man blir ledsen ifall ens pojkvän/flickvän har varit otrogen – så tillåt dig själv att vara de. Kom ihåg att det är helt och hållet han som gjort fel här, du har inte gjort något fel. Du är värd att bli behandlad med respekt, vilket han inte gjort.
Har du någon som du kan prata med? Det som din mamma har sagt så är verkligen inte okej. Ifall du inte har någon vän eller familjemedlem som du känner att du kan prata med, så gå till kuratorn eller skolhälsovårdare. Dom finns till för att hjälpa. Det är inte ovanligt att mensen blir sen ifall man är stressad och orolig.
Ta hand om dig!
Kram, Ida