.
30.07.2015
hej! vaknade upp för 3 dar sen med en kraftig förkylning och det uppstod feber samma dag, febern är över nu men är fortfaramde sjukt förskyld!! idag så fick jag först lock på högra öra sen blev det bara värre jag kunde knappt höra något (fick panik) och det värkte i det men sen började verka i andra örat och nu har det också blivit lock i det örat!!! jag tog en tablett eftersom de gjorde ont men nu gör de inte det längre och jag tänkte nu tar ja natten men före nu ja ska sova så har jag hört man ska hålla näsan och andas med näsan och Typ sedan svälja men det blev något fruktansvärt tryck (blev alltså ännu värre och kan inte få tillbaka det som de var jag hör nästan ingenting shjälp kmr ja bli döv elr få men för livet zzz

Ungdomsinformatören Jenny svarar
30.07.2015
Hej!
Eftersom du har varit sjuk i flera dagar nu och det inte har blivit bättre, utan snarare värre så är det nog bäst att du ringer för tid till din hemkommuns hälsovårdscentral. Berätta i telefonen om symptomen, så kan de kanske redan där säga om det är något som hör till förkylningen eller om det ska kollas upp närmare. Du kan också fara dit utan tid, men då måste du kanske vänta längre. Berätta för hälsovårdaren/läkaren om dina besvär, så tittar hen på dig och ger medicin vid behov.
Sköt om dig vännen, så blir det nog bra!
Hälsar ungdomsinformatören Jenny