Vad går det ut på?
31.08.2019
Hej! Jag går inte in på min situation men jag har varit intagen och gått igenom Scid 1 och scid 2 och vi kom fram till att jag lider av det vi redan vetat. Men nu är jag utskriven och nu pratas det om en psykologutredning, vad är det, vad går det ut på? Jag har så fyllna på att må som jag mår Trötter

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.09.2019
Hej.
Jag vet inte specifikt vad psykologutredningen går ut på eller hur den görs, men jag kan tänka mig att det är en bra sak att saken följs upp. Testerna som gjorts är i sig riktgivande, och i ditt fall så skriver du att de bekräftade det ni redan misstänkte. Men i sig är de ändå bara tester, och kan i sig själva inte göra så stor skillnad om de inte följs upp med en utredning, genom vilken man sedan kan planera vården.
Jag förstår att du är trött och uppgiven, speciellt om det har varit en lång och utdragen process och du har mått dåligt länge, men just därför är det viktigt att en psykolog nu tar ställning till allting så att ni kan göra upp en plan för hur ni skall ta tag i problemen.
Hang in there <3
Kram
Tessi