hjälp
16.04.2014
Hej! Finns det nåt man kan göra eller nånstans man kan ringa då det krisar ochh man är lite halvt i panik och inte orkar kämpa mer? jag

Ungdomsinformatören Sanna svarar
17.04.2014
Hej, vojdå vännen :( Va bra att du kom på att skriva hit till oss!
Det finns faktiskt ganska många ställen man kan ringa då det känns som att man behöver få hjälp. Vi har ju på våra HJÄLP sidor olika förslag, tex Krisjouren för unga, Socialjouren i Österbotten eller Kyrkans samtaltjänst. Det är bra att du förstår att du behöver få hjälp och att du faktiskt tar tag i det också, Starkt jobbat! Du är redan långt på väg <3
Nu vet jag ju inte vad det är du vill ha hjälp med men jag antar att det är sådant att du vill ta det per telefon eller f2f så jag hoppas du får hjälp av dessa telefonnummer. Det finns ju också hjälp att få via egna kommunens sidor välj Stöd och omsorg -> din Hvc och där hittar du kontaktuppgifter till ditt Hvc där du kan beställa tid. I din kommun är det så bra ställt att det finns en Depressionsskötare, en Psykskötare och en Psykolog att välja på. På våra infosidor  HJÄLP om du skrollar lite längre ner så hittar du Ungdomsstationen Klaara, Folkhälsans tonårspoliklinik och Ungdomspsykiatriska polikliniken.
Jag sänder styrka och uppmuntran till dig, fast allt kan kännas totalt botten så ska du veta att det finns INGET som inte går att reda upp, det vet jag för jag har levat så länge och sett en del <3 <3 <3
Många kramar från ungdomsinformatören Sanna