Mellanblödning?
04.10.2014
Kan man ha två mellanblödningar efter varandra men ingen mens emellan? Och hur mycket blöder man vid mellanblödning? undrar bara om det var mens eller mellanblödningar jag fick för det kom lite mindre än när jag brukar ha mens men myckket mera än jag tror man brukar blöda vid mellanblödning. Brukar nog ha ganska riklig mens. Hella

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
Ungdomsinformatören Liselott svarar
08.10.2014
Hej Hella!
Vår hälsovårdare-sexualrådgivare Tessi kommer på jobb här på Decibel först på onsdag, orkar du vänta på svar tills dess?
Hälsar ungdomsinformatören Liselott
Hej.
Hur mycket man blöder vid en mellanblödning är nog väldigt individuellt, precis som det är väldigt individuellt hur mycket man blöder vid mens. Hur mycket man blöder vid mens kan också variera från gång till gång, och mensen kan variera i både färg och konsistens. Jag tror nog att det är mens du har haft, men att den av någon anledning bara har varit mer sparsam, speciellt om blödningen kom då du normalt skulle ha haft mens.
Det är nog bara att följa med och se hur det går de närmaste månaderna.
Hälsningar
Tessi