Mensen kommer inte...
25.01.2015
Hej! Min mens har alltid varit oregelbunden, jag har haft mens i 3-4 år. Nu har den enligt en app på mobilen gått 8 dagar lver beräknad tid och så mycket har det aldrig varit. Jag kan inte vara gravid för jag har inte haft sex.
Borde jag va orolig eller ska jag bara vänta tills den kommer? Tack i förhand för svar! Kram! Orolig?

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
27.01.2015
Hej Orolig! Krångligt med oregelbunden mens! Men bra att du har hittat en app som lite bringar ordning och reda i ditt liv! Synd bara att inte din mens lyder... ;)
Mensen kan lite dansa tango med dej pga stress, oregelbunden livstid eller andra förändringar. Alltid hittar man inte heller en förklaring!
Det är nog okej att vänta i typ 3 månader på sin mens men om den ytterligare längre dröjer rekommenderas det en barnmorske/läkarkontroll beroende på vem som sköter det i din kommun. Om du hör till skolhälsovården kan hälsovårdaren hjälpa dej att få en kontroll.
Önskar dej tålamod och hoppeligen reder det här upp sig!
Kram på dej åxå!                   Annika           hälsovårdare - barnmorska