mensen vikten och p-piller
24.01.2015
Hej!
Nu är det så att jag sedan oktober gått ner i vikt en hel del. Jag är 170 cm och har gått ner från 70+ kg till 63-64 kg.
Jag bytte även p-piller sort för lite mer än 2 månader sedan. Har tagit p-piller i ca 5 år totalt.
Nu har jag börjat få mellan blödningar. En hel del faktiskt.
Så min fråga är då om detta beror på min viktnedgång eller är det de nya p-pillren som inte passar mig?
Vad kan jag göra nu?
namnlösförtillfället

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
27.01.2015
Hej Namnlösförtillfället!
Grattis till din viktnedgång! Du är nu helt normalviktig men jätteviktig! :)
Jag tror inte att din viktnedgång har orsakat dina mellanblödningar. Tyvärr inte så enkelt! Tror nog att det är dina nya p-piller som inte riktigt passar dej. Det brukar rekommenderas att man provar samma preparat i 3 månader. Kanske du har en kontroll på kommande? Ifall du inte har färdigt en kontrolltid rekommenderar jag att du bokar en tid med den barnmorska/läkare som skrev ut receptet åt dej. Verkar vara att det här preparatet inte riktigt passar dej.
Lycka till!       Med vänlig hälsning,   Annika      barnmorska - hälsovårdare