Domnar i handen
04.05.2018
Ibland då jag sover kan jag vakna av att min hqnd har domnat. Ibland är det bara lill och ringfingret, ibland hela handen. Det blir bra efter en stund när jag skakar på handen. Är det farligt?

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
09.05.2018
Hej.
Det är jättesvårt för mig att uttala mig om vad det beror på, men jag vet att det är ganska vanligt. Oftast beror det på att man ligger på handen eller på att man ligger på ett sätt som gör att någon nerv kommer i kläm och att handen därför domnar. Oftast är det ofarligt.
Om det skulle förvärras så kan du ta upp saken med en läkare, kanske få en remiss till fysioterapeut som kan hjälpa dig hitta övningar som gör att dina muskler slappnar av eller nerverna inte kommer i kläm.
Kram
Tessi