Fingret domnar lite
07.01.2015
Hej! I några dagar så har mitt vänstra långfinger domnat lite. Inte hela fingret utan halva (där man typ "böjer" fingret).
Fingret ser helt ut som vanligt och den är inte svullen eller nåt sånt. Har inte stött i den heller. Fast fingertoppen är lite kallare på den vänstra handen än den högra.
Nojar lite över alla sorters nerver som skulle kunna ha kommit i kläm o blodproppar o allt möjligt.
Vad kan dethär bero på att det smådomnar lite ibland (har känsel kvar!)? Känns skitläskigt...

Ungdomsinformatören Sanna svarar
12.01.2015
Hej, ursäkta nu att du hamnat att vänta lite på svaret, vi har rusning här.
Jag misstänker att du haft eller kanske har lite dålig blodcirkulation i det fingret. Det kan komma av kölden, eller så kan du ha spända muskler i axlar och nacke som kan göra att cirkulationen stoppas och så kan det bli sådär. Det är inget farligt högst troligt har det gått över nu redan eftersom det ju var någon dag sen du skrev hit. Men om du ännu känner av det kan du gå till skolhälsovårdaren och kolla upp det.