är jag den ända?
07.01.2015
Hejsan! Jag och min pojkvän har haft sex tillsammans (gjort de en längre tid) och jag har nuföst börjat få orgasmer, men idag och gången innan vi hade sex så fick jag orgasm jätte snabb, är det möjlit/normalt? för har det nog tagit en stund innan jag fått de men nu har jag fått det ganska snabbt?
tack för svaret på förhand!:)
//tonårstjejjen

Ungdomsinformatören Jenny svarar
13.01.2015
Hej!
Att det dröjt en stund innan du har börjat få orgasmer kan bara helt enkelt bero på det att du har först senare kunnat börja koppla av bättre. Det att du har fått orgasm snabbt kan vara för att ni kanske har haft en annan ställning än förr -de flesta tjejerna/kvinnorna fåt lättast orgasm då klitoris blir berörd. Kan ju hända att det har något med det att göra alltså. I något skede av månaden är kvinnor mera ”kåta” än andra tider och då får man lättare orgasm. Det brukar vara runt ägglossning. Så brukar kvinnor vara mindre kåta just för mens och under mensen. Lusten varierar väldigt mycket mellan personer och mellan dagar för en person. Om man är trött och stressad, är det svårare att få orgasm än om man är nöjd och avslappnad. Det är alltså helt normalt det du berättar.
Hälsar ungdomsinformatören Jenny