Finne!
24.11.2016
Hej!
Jag märkte i förrgår att jag hade en finne (mellanstor) mellan benen på yttre blygläppen. Men idag märkte jag att det var lite "var" i trosorna och sen kom det lite blod ut. Är det något farligt eller bara en liten finne? Delfiiiiin!!

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
28.11.2016
Hej.
Jag tror inte att det är någonting faligt. finnas kan uppkomma nästan var som helst på kroppen, så det är i sig inget konstigt alls med att de uppstår även på blygdläppen. Ofta är det ju så med finnar att de är ömma och växer sig större, och i något skede brister huden och varet kommer ut. Då är det också helt normalt att det blöder lite. Det är kroppens sätt att se till att all smuts kommer ut.
Så försök nu att hålla området torrt och rent så blir det bra igen på några dagar.
Ingen orsak till panik!
Kram
Tessi