Håret
18.07.2020
Min pojkvän vill att jag ska raka bort könshåret, men de vill jag inte. Jag vill helst se ut som jag är 19 år tacksam för svar Förhållande

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
20.07.2020
Hej.
Om du inte vill raka bort ditt könshår så skall du inte göra det. Punkt. Det är ju DITT könshår som växer på DIN kropp, och därför är det du själv som har rätt att bestämma över den saken. Han har rätt att komma med önskemål men det är du som bestämmer. Och om han skulle bli besviken eller arg så betyder det ändå inte att du måste göra som han vill.
Om du ändå kan tänka dig att möta honom halvvägs så kan du t.ex. klippa håret kortare med en sax, då har man ändå kvar fördelarna av att ha könshår och då får inte problemen med klåda eller utslag som man kan få då man rakar sig.
Stå på dig!
Kram
Tessi