Jag undrar...
29.03.2018
Hej!
Jag undrar en sak, det är så att jag har legat både oskyddat och skyddat med tre killar på ungefär två månader. Senaste gången var för en vecka sedan och nu har jag en röd jättesvidande prick runt slidöppningen. Borde jag kolla upp det eller kan det vara skavsår för den senaste hade ett väldigt stort könsorgan och jag var inte jättevåt.

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
03.04.2018
Hej.
Det kan hända att det är "skavsår" precis som du skriver, eftersom huden i slidöppningen är väldigt öntålig. Men skavsår brukar läka väldigt fort, så om det inte känns bättre inom ett par dagar så tycker jag att du skall kontakta en ungdomsmottagning eller gynekolog som kan kolla upp saken. Det är möjligt att det t.ex. är herpes eller någon könssjukdom, och då finns det alltid anlening att kolla upp saken om man vet att man har haft oskyddat sex. På så sätt skyddar du både dig själv och de personer du har sex med.
Kram
Tessi