akut svar !!
31.07.2023
Hej! Jag har haft konstiga symtom i underlivet. Nu har jag kvar att jag ibland känner mig kissnödig ofta och känner att jag behöver gå
På toaletten ofta men det kmr också bara ibland som symptom. Då kissar jag ibland mycket och ibland mindre. Vad kan det vara, vad ska jag göra? Är det svamp eller något annat? Orolig
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
31.07.2023
Hej,
Jag tänker att det vore bra om du testade dig ytterligare för något som heter mycoplasma genitlium. Det är en könssjukdom liknande klamydia, och som kan behandlas med medicin, som kan ha symptom som du beskriver. Brännande, bultande kan kanske vara pga sköra slemhinnor i underlivet, vilket man kan få efter sex. Där är bästa vården lufta lufta, tvätta ej underlivet med tvål och efter duschen smörja med lite kokosolja/ceridalolja/vaselin, smörja gärna flera gånger under dagen. Du kan smörja ända upp i underlivet, alltså på insidan också, det är inte farligt! Sen avråder jag att ha mer sex nu då du har ont, det gör det onda bara värre! Och om det inte hade gått 7 dagar sedan det oskyddade samlaget när du testade dig, så råder jag dig att testa dig igen för klamydia och gonorré också!
Kram!
Malin