Är något fel?
02.01.2014
Hej, jag har oroat mig ganska mycket över dethär och undrar om det är något fel på mig? I mitt underliv så är en av de inrablygläpparna lite större än dem andra och mina inre blygläppar är större än mina yttre? Är det något fel eller kan det se ut så. Oooroolliig

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
08.01.2014
Hej!
Näpp, absolut inget fel på dig! I så fall skulle det vara fel på typ en femtedel av alla kvinnor. Enligt forskningsresultat, så många kvinnor finns det som har större inre blygdläppar än yttre. Räknar man till de som har lite olika stora tex yttre blygdläppar, så kommer vi nog över hälften av alla kvinnor. Enligt det är DU normal och de som är exakt symmetriska och vars inre blgdläppar hålls inanför de yttre de som är onormala och ovanliga.
För se, vi ser alla lika olika ut i underlivet som i ansiktet. En del har mörk hud på blygdläpparna, en del har massor av krulligt hår, en del har en jättestor hätta över klitoris, en del är riktigt rynkiga när de inte är kåta, en del doftar starkt, en del får lätt svampinfektion, en del kan få fontänorgasmer... Vi   är   alla   O L I K A !!! Och tack och lov för det! För tänk om vi alla såg ut som porrskådespelerskor mellan benen - som kopior! Hemska tanke. Även för killarna: ingen varitation, ingen spänning, inget "hon är unik och speciell". Tänk om alla då också exempelvis skulle njuta av exakt likadant sex. Tänk vad dötråkigt det skulle bli efter ett par gånger eller ett par olika tjejer...
Hursomhelst! Skaffa dig absolut inte komplex nu för något som är fint och speciellt och en så intim del av allt det som är du! Tyck om dig själv och bry dig inte om att jämföra med andra eller oroa dig om vad andra ska tycka. Det är vad DU tycker som spelar absolut störst roll för DITT liv!
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Lena