Brösten
11.12.2023
Varför känner jag typ inget när min kille slickar och suger på mina bröst? Är de typ inte färdig utvecklade för har typ inga nipples. När blir brösten färdigt utvecklade? Anonym

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
12.12.2023
Hej,
Hur känslig man är på olika ställen på kroppen är väldigt individuellt. Vissa har väldigt känsliga bröst medan andra inte har det - och det betyder inte att någonting är fel utan bara att vi är olika. Det är en av anledningarna till att man inte skall tro att porrfilmer är instruktionsfilmer till sex i verkligheten eftersom alla inte tycker om samma saker. Det kan hända att dina bröst kommer att bli känsligare med tiden, men det kan också hända att de inte blir det och det är helt okej. Det kan bero på att han är "för" försiktig, men det är någonting ni kan ta reda på tillsammans. Vissa har väldigt känsliga bröst som är ömma för beröring medan andra vill att man suger eller tar i ganska hårt för att det skall kännas.
Om du tycker att det är obehagligt eller irriterande att din kille slickar eller suger på dem så kan du säga till, men annars är det också någonting som du kan njuta av bara därför att han njuter av det och tycker att det är upphetsande.
Njut av att lära känna varandra och er själva.
Kram,
Tessi