fontänorgasm
03.01.2014
Jag får varje gång jag onanerar en riklig fontänorgasm. Det är inte roligt, för det kommer verkligen mycket! Kan man lära sig att "hålla in" den? Nu är jag ännu mer orolig inför första ligget, pinsamt att blöta ner hela sängen ju! "sängvätaren"

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
09.01.2014
Hej "sängvätaren"!
Och först, så att ingen missförstår det här med fontänorgasm (sprutorgasm, kvinnlig utlösning) så handlar det INTE om kiss, urin. Det handlar om att det hos vissa tjejer liksom tyngs ut extra mycket vätska ur vissa körtlar i urinröret under orgasmen. Alla tjejer har nog den här vätskan, de är en del av kroppens naturliga smörj- och fuktighetsmedel vid sexuell upphetsning, men vissa tjejer har bara mer av det här, på samma sätt som att vissa tjejer kan kännas relativt torra fastän de är upphetsade. För att förstå mer om vad fontänorgasm, så läs här på Wikipedia.
Det är väldigt få tjejer som överhuvudtaget kan få fontänorgasm och det är inget som man kan träna upp, eftersom man nu en gång är byggd som man är byggd, så alla har helt enkelt inte den biologiska möjligheten. Men många försöker, för typ på 90-talet så blev det här med fontänorgasm ett spännande inslag i porrfilmer och började anses som något mer häftigt och sexigt. Det finns de (karlar) som påstår att de kan ge vilken tjej som helst fontänorgasm, men nääe... En fördel för dig kan alltså vara den här ganska allämnna inställningen om att tjejer som kan få fontänorgasmer är speciella och nästan lite "bättre" - kan tänkas att många älskare skulle ta det som en komplimang om de lyckades ge en tjej fontänorgasm. Kollar man runt lite på allmänna diskussionsforum av "vanligt folk", så säger både tjejer och killar att fontänorgasm är något positivt, att man ska vara stolt över det och till och med att de ger en annorlunda sorts njutning.
Men som precis med allt annat inom sex, så beror det helt på VEM det är man har sex med. Vi tror inte att någon kille skulle tycka att det var äckligt eller pinsamt, om han bara förstod att det inte är frågan om kiss. Men ju mer förtroende man har för varandra och ju mer man tycker om varandra, desto mer tror vi att killen ifråga skulle vara helt okej med dina blöta orgasmer. Man accepterar mycket mänskligt kroppsligt och utstår mycket krångel för någon man tycker väldigt mycket om ;) Så en handduk eller ett dubbelvikt lakan under när ni har sex sedan bara, så är det inte hela världen att det blir lite vått. Troligen så uppväger nog det "speciella" med dig alla eventuella besvär med våta fläckar.
För tyvärr ser det inte ut som att den här medfödda förmågan skulle gå att träna bort. Risken är nog stor att det inte blir mycket till orgasm alls då, om man försöker kontrollera och behärska den. Igen, som med allt annat när det gäller sex: ju mer man försöker kontrollera situationen, tänker för mycket, spänner sig undermedvetet eller medvetet, oroar sig för vad partnern ska tycka osv, desto sämre blir sexet. Man kan helt enkelt inte ha bra och njutningsfullt sex om man inte kan slappna av och vara sig själv. Knappast ens värt att ha sex överhuvudtaget om man inte kan ha det med någon som accepterar allt hos en själv. Så låt inte det här bli till något problem för dig, och skaffa dig absolut inte komplex för det. Kom ihåg att din egen inställning till dig själv och till allt vad du är och gör är det allra viktigaste. Tycker du att fontänorgasm är något fint, så kommer nog dina partners att tycka det också!
Hälsar ungdomsinformatörerna Liselott och Lena