För små bröst!!
11.09.2014
Hej jag är en tjej på 17 år som fick mens sommaren till nian så ganska sent tror jag?
Jag vet inte om de har något att göra med att mina bröst fortfarande är så mycket mindre än alla andras.
Är förutom dom ganska nöjd med min kropp, men större bröst är nästan ett måste för mig. Använder just nu två bh:ar så de ska se "normalt" ut.
Dom sitter så långt ifrån varandra..har storlek 70:a alltså de minste och fyller fortfarande inte ut.
Tror min mamma kom in sent i puberteten..så finns de chans att de kan växa mer..? Eller nått man kan göra..
Kramar till er Help

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
Ungdomsinformatören Jenny svarar
17.09.2014
Hej på dej!
Jag har sett din fråga och svarar på den snart!
Hälsar ungdomsinformatören Jenny
Hej!
Som du har hört miljoooner gånger förr så utvecklas alla i olika takt och enligt ett helt eget mönster. Du skriver att din mens började i nian, så du har rätt i att den började senare än för många andra - men inte på något sätt onormalt sent.
Du skriver också att du har storlek 70A, vilket innebär att du är ganska smal kring bröstkorgen. Ofta hänger ju bröststorleken ihop med hur stor eller liten man är i övrigt, och det är trots allt ganska ovanligt att man har en liten bröstkorg och jättestora bröst eftersom naturen brukar försöka eftersträva balans.
Antagligen kommer dina bröst ännu att ändra en del, eftersom de gör det livet ut. Men det skulle vara långt viktigare att du försökte bli vän med dina bröst och acceptera dem än att du hittade sätt att få dem att se större ut. En självsäker hållning är mycket mer avgörande för hur människor uppfattar dig än din bröststorlek. Jag föreslår att du skulle besöka en affär för underkläder där någon av expediterna kunde hjälpa dig hitta en bh som passar och som du känner dig bekväm i.
Var snäll med dig själv och din kropp, det vinner alla på!
Kramar
Tessi