hmm...
14.12.2014
hej decibel! alltså jag tycker verkligen det här är jättejobbigt men i allafall så när jag ska ha sex med min kille så blir jag jättevåt, fast jag int e så kåt änns!! å jag känner ingenting när han är inne i mej... de tycker jag känns jätte trist för mej. jag blir jättevåt skitsnabbt! samma med flytningar det kommer så otroligt mycket, jag använder trosskydd men de mår int mitt underliv bra av. finns de snälla nå botemedel fö mej så jag sku kunna bli "torrare" i underlivet å int så plaskblöt. kanske medicin?? men tacksam för svar! typ ledsen

Ungdomsinformatören Liselott svarar
18.12.2014
Hej!
Vi har genom åren fått en maaassa frågor om att bli för våt under sex eller ha för mycket flytningar. Du kan se de flesta genom att här uppe i stora sökfönstret på sajten skriva in ordet våt eller ordet flytningar. Så gott som alltid har då våra sexualrådgivare, barnmorskor och hälsovårdare sagt att det är bäst att få sig undersökt. Dels för att ja, det finns vissa mediciner som kan göra en torrare - faktiskt har flera av preventivmedlen det som biverkning, vilket kan hjälpa dig nu - och dels för att mycket flytningar kan vara ett symptom på något som borde åtgärdas, som en bakterieinfektion som inte riktigt bryter ut eller något.
Vi är alla olika våta/torra helt naturligt, men väldigt mycket flytningar är ofta ett tecken på att något är på tok, tex i underlivets hormonbalans eller bakterieflora. Så ta och ring och boka en tid till prevnetivrådgivningen för att diskutera mera med dem och eventuellt ta lite labbprover för att kunna utesluta något medicinskt. Massor av hälsovårdare, barnmorskor och sexualrådgivare på preventivrådgivningarna här i trakten kan dessutom berätta fler knep för att få det skönare under sex, trots att man är våt. Bland annat gissar vi att de kommer att uppmana dig att träna upp bäckenbottenmusklerna. Då kan du "knipa om" bättre och då känns det mer för både dig och honom, trots att du är våt.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott