Hur ska jag göra?
09.04.2024
Hej! Jag är en 15 årig tjej som gillar att använda dusch strålen där nere… Men jag gillar inte att stoppa in saker. Jag skulle vilja ha tips på vad jag kan göra mera. Jag har testat en tandborste, att göra cirklar runt klitoris och massage pistol (då använde jag den med byxor på) men inget fungerar förutom dusch strålen. Jag skulle vilja ha tips på vad man kan göra.
Mvh. Tropical vibes3421 Tropical vibes3421

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
10.04.2024
Hej,
Det låter bra att du har testat lite olika saker och att du vågar vara nyfiken. Precis som du skriver så är det inte alls alla som onanerar genom att föra in någonting i slidan, och eftersom hela poängen med onani är att det skall vara skönt så skall var och en sträva efter att hitta det skönaste sättet för just sig själva.
Jag förstår att tröskeln kan vara hög att köpa en "riktig" sexleksak för en person i din ålder men jag skulle ändå rekommendera att du tittade dig omkring nästa gång du besöker t.ex. Prisma, Citymarket eller Normal. I alla dessa säljs nuförtiden olika sexleksaker/sexhjälpmedel. Det finns ingen åldersgräns på att köpa dem. Det jag skulle rekommendera är en vibrator som du kunde använda istället för duschen. Jag förstår absolut att massagepistolen inte var lämplig eftersom den säkert är för klumpig och hårdhänt. Vill du hellre testa någonting som finns hemma så kan du också ladda ner en app till din telefon som fungerar som vibrator. Se bara till att använda något plast över telefonen så att den inte skadas. Med hjälp av glidmedel kan man också ändra mycket på hur saker känns.
Fortsätt vara nyfiken och lär känna din kropp!
Kram,
Tessi