klåda
30.05.2014
Hej, jag har ett problem, det är inte ett stort problem men ändå. I en tid har det kliat i mitt underliv. Först så brydde jag inte om det men så blev det värre så ja köpte en canestin kapsel o satte den in i mig. Och så tog ja av mammas canestin salva (hon vet inget än) och smorde. Det hjälpe men har ännu en kliande/stikande känsla. Vad kan det bero på? :)

Ungdomsinformatören Sanna svarar
06.06.2014
Hej, det låter som att du har fått en släng av svampinfektion. Det kan man få av många orsaker, behöver inte vara bara efter att ha haft sex, det kan också komma nästan "bara sådär". Vi har för en tid sen skrivit ihop en bra sida om just svampinfektioner och hur man kan behandla sig om man drabbas, lär mera om det HÄR.
Om du följer tipsen på våra info sidor och ingenting hjälper, (tex Diflucan, tabletter som tas via munnen och som är receptfria) om ingenting hjälper så ska du ta kontakt till ditt Hvc så de kan ta ett prov på om det är svamp och isf vilken svamp det är, det finns nämligen ganska många olika och om man använder en medicin som är menat för fel sorts svamp så funkar det ju inte.
Hoppas du får hjälp från våra info sidor, hör gärna av dig igen,
Kram från ungdomsinformatören Sanna