olika stora bröst
16.01.2014
Mina bröst har alltid varit olika stora, den högra har alltid varit mindre. Jag mår väldigt dåligt över det här och det kommer säkert inte ändras, kommer nog alltid få se ut såhär. Jag använder 75b i bh storlek, jag skulle nästan behöva en storlek större för ena bröstet och en storlek mindre för andra. Det känns och syns och även bröstvårtan är inte lika fullt utvecklad som det större. Det är så fult. a

Ungdomsinformatörerna Liselott och Sanna svarar
22.01.2014
Hej a!
Nej det är inte fult! Och nej, det är inte alls ovanligt heller! Över hälften av alla par bröst är olika stora! Faktiskt, det är vanligare att ha lite olika stora än att ha lika stora! Och alltså inte bara under puberteten, när de kan växa i lite olika takt, utan under hela livet. Skulle jag på rak arm säga att jag läst att över en femtedel har så olika stora att det skiljer en BH-kupstorlek eller mer? Överlag är ju hela vår kropp ganska asymmetrisk - sällan är näsborrarna exakt lika stora, öronen sitter på exakt samma höjd osv. Mycket beror det också på att vänster sida kanske är starkare/större pga att hjärtat sitter på den sidan, men höger kompenserar för att vi tex är höggerhänta. Ingen ser exakt likadan ut på båda sidor. Inte heller två bröst. Om man nu inte opererat sig, förståss. Och enligt vår personliga åsikt har nog komplexet i de flesta fall då fått alldeles för stor makt över ens liv.
Och vet du, det är inte alls bara för att få brösten att se större ut som så många underklädesaffärer och kädbutiker säljer femtielva olika dynor av alla möjliga material för att stoppa in i BH:n, utan också för att många behöver använda en stoppning i bara ena kupan. Så det kan du också göra. Se till att den BH du använder passar det större bröstet och fyll sedan ut kupan för det mindre tex med de naturliga och formbara silikonkuddarna. De flesta BH:n har en färdig ficka insydd i undre delen av kupan just för det här ändamålet!
Och gör nu för gusskull INTE det här till ett komlex åt dig! För att bli av med komlexet, ta och få hjälp här på våra infosidor om komplex!
Hälsar två tjejer, båda med över en kupstorlek i skillnad mellan brösten! OBS! I N G E N har någonsin upptäckt det här hos oss, inte ens pojkvänner!