Platt
26.07.2023
Jag fattar inte varför mina bröst inte vill växa. Alla andra i klassen har fått bröst men mina är nästan helt platta.
Gjort ont i nått år nu och kanske blivit liite större men det syns knappt.
Är det något fel på mig? Eller varför växer dom inte om dom gjort ont så länge? MB
Malin W N

Barnmorska och sexualrådgivare Malin svarar
27.07.2023
Hej,
Jag kan läsa att du nog är i början av din pubertet, i och med din ålder! Brösten växer långsamt och är även en av de ”sista grejerna” som händer. Mensen är alltid först, så kommer pubishår, svettlukt och bröst så småningom. Ha lite tålamod, trots att du känner att dem är sjuka så växer de inte med ett ryck, det tar sin tid! Och kom ihåg, alla är olika, i både utvecklingen, hur snabbt det utvecklas och i hur kroppen ser ut!
Kram!
Malin