Prickar
05.02.2014
hej! Jag har fått vita prickar på mina bröst och jag vågar inte visa eller berätta för någon. Vad ska jag göra :( en tjej

Ungdomsinformatören Sanna svarar
11.02.2014
Hej,  Var är de vita prickarna, kring bröstvårtorna? Isf är de helt normala körtlar som finns på vårtgårdarna som har till uppgift att hålla vårtgårdarna mjuka och sen är de bakteriedödande. Ibland kan körtlarna synas mera och då ser det knottrigt ut. Inget farligt alltså. De syns mera på vissa och mindre på andra, menscykeln kan också inverka på om de syns mera eller mindre. Om du ännu är orolig ska du gå till skolhälsovårdaren, det är inget skämmande eller pinsamt, hon har sett och hört ALLT.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna