Slidpruttar
29.12.2013
Hejj.
Nu är det så att jag har väldigt ofta slidpruttar, och de kommer oftast då jag sitter helt normalt. Jag har aldrig använt tampong (har inte fått mens ännu ) , jag har inte haft sex och inte pullat eller ' fört' upp något i vaginan. Det är inte så att det stör mej, men undrar bara, är det normalt? Och betyder det då antagligen att jag har stor vagina eller trång? Jag har inte testat med knipövningar, för vet inte riktigt vad det är , haha ..
Tacksam för svar :) Miss. LillaJag

Ungdomsinformatören Sanna svarar
31.12.2013
Hej, jag misstänker att det kan vara helt vanliga pruttar som av någon anledninga verkar som att de kommer från slidan. Ifall man kniper ihop och försöker hålla tillbaka en prutt så kan det ibland ändå sippra fram en prutt och då kan den komma som framifrån och uppåt. Pinsamt värre, jag veeeet!
Det är nog helt normalt. Kanske du kan lite fundera på vad du äter, eller försöka hålla bort mjölkprodukter och sånt. Ibland kan det ju vara frågan om laktosintolerans, du kan ju också testa att bara äta hyla eller helt laktosfria produkter en tid. Dessa pruttar har inget med storleken på vagina att göra. I samband med samlag kan man ofta släppa ifrån sig ett pruttljud, men då beror det på att det blir som ett vacum i slidan under samlaget. Knipövningar borde man göra sen man fött barn för att få tillbaka musklerna. Annars kan det vara svårt att hålla tätt då man nyser tex.
Hoppas du fick svar, om inte sätt en kommentar så fortsätter vi :)
Gott nytt år! Hälsar ungdomsinformatören Sanna