Storleksproblem..
07.03.2014
Hej, tänkte beställa bh från nätet, jag har storlek 65a men det finns inga sådana i push-up :( jag har tittat på Lindex, ellos.. Men de har bara t-shirt bh i den storleken, vet ni var det kan finnas push-up bh i storlek 65a, på nätet?

Ungdomsinformatören Liselott svarar
10.03.2014
Hej!
Det kan hända att det är lite svårt att hitta just en push-up i den storleken, eftersom hela poängen med push-up är att puffa uppåt de bröst man har. Har man A-kupa räknar inte tillverkarna med att man ska ha så mycket att puffa uppåt, så att säga. Därför tillverkar de nog inte den storleken. Se, det handlar ju inte bara om vilken kupa man har, utan omkretsen säger också en del om hur stora bröst man har. (för närmare förklaring se våra sidor om hur man räknar ut vilken storlek man ska ha).
Men jag hittade ändå ett par ställen på nätet som säljer push-up i storlek 65A, kolla tex på den här http://www.lindex.com/se/underklaeder/bh/7120208/T-shirt-BH/?styleId=54851705 Just Lindex verkar ha flera modeller på nätet, kolla bara att du klickar på Välj storlek och sedan 65A och sedan push-up när du är på "huvudsidan" för BH:arna. Zalando har också push-ups i 65A (kolla bara att du faktiskt använder den finska sidan, zalando.fi och inte den rikssvenska, zalando.se levererar inte utanför Sverige).
Sedan är det ju mycket möjligt att du inte är 65A så väldigt mycket länge till, du är troligen mitt i puberteten och brösten kan växa mycket ännu. Så det lönar sig kanske inte ännu att köpa så många eller så dyra BH:ar - eftersom du troligen snart behöver en större. Men det är ju inte heller så bra att köpa en större redan nu, eftersom de då inte ger rätt stöd åt brösten medan de växer. Knepigt, men överlag lönar sig nog BH:arna att satsa både pengar och skötsel på och att välja med omsorg, för de har en viktig funktion (och man vill ju inte att de tex ska vara utan stöd och växa fort så att man får hudbristningar i onödan heller).
Hälsar ungdomsinformatören Liselott