Svullen Slida
16.04.2014
Hej. Jag är en tjej på 17, snart 18 år, och jag är väldigt orolig av mig. När jag känner inne i slidan så känns det som om slidväggen framåt mot urinröret och väggen bakåt mot ändtarmen är svullna. Det är som om dom är tjocka och det är trångt där inne. Jag är oskuld och har ganska lång menscykel. Det kliar inte och gör inte ont, jag bara kan inte sluta tänka på om det är normalt för jag vet inte hurt det ska igentligen se ut inne i slidan. Snälla, hjälp. :(

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
24.04.2014
Hej!
Det låter nog som allt är som det ska i din slida! Slidan är formad som ett rör, den består av muskler och den är elastisk. Slidväggarna kan kännas ojämna och de ser ut som ett dragspel med små veck på tvären. När tjejen blir kåt, rätas vecken ut, slidväggarna skiljs åt och slidan blir större. Slidväggarna skall nog kännas lite "svullna", de är inte direkt raka. Inuti känns och ser slidan ut som insidan av munnen.
Om du inte är kåt när du för in fingret i slidan kan slidan kännas väldigt trång och det kan vara svårt att få in fingret. Men som sagt när tjejen blir kåt utvidgas slidan och det blir lättare att föra in fingret (penisen).
Om du inte har några problem (kliar inte och gör inte ont) så har du nog inget att oroa dig för! Fortsätt upptäcka ditt underliv och njut. Läs gärna mera om tjejens underliv på våra sidor!
Hälsar ungdomsinformatörerna Lena och Liselott