tamponer
10.11.2014
Brukar det ta sjukt första gongen man använder tamponer? För att jag försökte och jag kunde inte för det kändes så konstigt. Är det något fel med mig? doglover♡

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
13.11.2014
Hej.
Det kan göra ont första gången man försöker lägga in en tampong, men oftast beror det på att man är lite nervös och stressar lite då man försöker få in den. Det är nog inget fel på dig - och med lite övning kommer du snart att fixa det hur lätt som helst. Och om det skulle visa sig att du inte tycker om att använda tampong, utan hellre använder binda eller menskopp så är det precis lika bra.
denhär sidan kan du läsa mer om hur du skall lägga in en tampong.
kramar
Tessi