Va händer?
29.01.2015
Hej! Jag har normala flytningar som är samma färg och luktfria som de alltid har varit. Däremot har jag fått något jättekonstigt, (vid sidan av mina normala flytningar), vet inte om det är en annan sorts flytning? Iaf så är de genomskinlig, luktfri och lika tunt som vatten. Ja det ser precis ut som vatten. Detta "vatten" är jättemycket. Mina trorsor är rent ut sagt våta hela tiden och jag riktigt känner när det kommer. Dock har jag nog mina vanliga flytningar samtidigt. Har testat mig för klamydia och gonorre och får provsvaren imorogon. Torde dock inte ha något av det, eftersom jag har haft samma pojkvän i ett och ett halvt år. Vad kan detta vatten vara? Är jätteofräscht och orolig. Har haft ont nere i magen en tid, likaså varit illamående och haft svag värk i blydläpparna. Tacksam för svar!

Hälsovårdaren-barnmorskan Annika svarar
Ungdomsinformatören Sanna svarar
30.01.2015
Hej, vår hälsovårare Annika kommer på onsdagen då kommer hon att svara på din fråga, hoppas du orkar vänta tills dess. Hon sätter in svaret här under.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hej! Kan det vara ägglossning du har när de här ljusa vattniga flytningarna kommer? Du berättar inte hur länge du har haft dem...
Bra att du har testat för könssjukdomar. Det skulle jag ha rekommenderat ifall du haft det här problemet en tid. Kolla upp testsvaret och följ instruktionerna du får därifrån. Det kan också vara miljön i slidan som är tillfälligt lite rubbad, sådant som kroppen kan reda upp själv. Det kan vara en vaginit du drabbats av dvs vissa bakterier förökat sig på bekostnad av andra. Det kan vara en idé att prova mjölksyrevagitatorier för att återställa den goda bakteriefloran, finns receptfritt på apotek.  Ifall du får feber behöver du till en läkare och berätta om symtomen.
Sköt om dej! Mvh,   Annika          barnmorska - hälsovårdare