vill kunna komma
25.12.2014
Jag har en fråga om att hur jag ska kunna spruta? jag har testat att pulla men är så trång att jag bara får in ett ett finger och de gör ont om jag försöker:( iallafall. jag brukar inte pulla utan bara massera klitoris till jag får orgasm. men vill kunna spruta. ibland får jag orgasm utan att nåt händer och ibland rinner de ner från fittan :/ hur kan jag göra för att spruta på snabb tid utan att stoppa in fingrar i mig? entjejsomverkligenvill
Diana Sandelin

Specialsjukskötare i psykiatri Diana svarar
Ungdomsinformatören Sanna svarar
29.12.2014
Hej, vi sätter din fråga till en av våra experter, svaret kommer här under så fort vi får det.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hejsan,
Det är bra att du lyssnar på din kropp och inte gör någonting som gör ont, man ska behandla kroppen och underlivet med respekt och försiktighet. Om det gör ont att föra in ett finger i slidan så sluta genast.
Om alla kvinnor kan få en fontänorgasm råder det delade meningar om. En del hävdar att alla kan få med träning, medan andra hävdar motsatsen. Katerina Janouch som bland annat är sexrådgivare, menar att de flesta kvinnor kan öva upp denna förmåga att få en fontänorgasm och hon skrev en artikel där hon beskriver hur man gör. Artikeln är från 2007, men hur man övar sig torde ju vara samma idag som 2007 http://www.expressen.se/halsoliv/ovningar-for-fontanorgasm/ . Janouch har även skrivit en bok, Orgasmboken, den är full med tips om hur man får orgasm och bl a fontänorgasm.
Du får pröva dig fram till din egen teknik, ha inte bråttom att försöka få en fontänorgasm för press brukar resultera i att det inte blir som man tänkt sig.
Hälsar Diana