Rädd tjej
12.02.2014
Hej! Jag är orolig att jag är gravid. Min kille låg på mig och så gnuggade han sitt kön mot mitt, både jag och han hade hela tiden på oss under kläder plus att jag hade på mig ett par tajts. Kan jag vara gravid trots att vi hade underkläder på oss hela tiden?

Ungdomsinformatören Liselott svarar
13.02.2014
Hej!
Nej, man kan inte bli gravid om det är kläder ivägen! Spermier kan inte ta sig genom tyg. Dessutom överlever de inte länge alls om de svalnar eller torkar. Så du behöver inte alls vara orolig nu.
Men eftersom du inte riktigt verkar vara helt och hållet på det klara med hur det här med sex fungerar, och eftersom du är väldigt ung, så skulle du absolut behöva läsa lite sexualkunskap innan du gör något mera. Du hittar en hel del här på Decibel, både på infosidorna om Sex och i kategorin "Instruktionsboken" här i Våga fråga. Dessutom kan vi rekommendera svenska umo.se. Det finns så väldigt mycket man absolut behöver ha koll på innan man inleder sitt sexliv - och vet du, gnuggsex börjar nog räknas som sex det redan.
Hälsar ungdomsinformatören Liselott