Våg
21.03.2019
Jag såg för några dagar sen reklam om en våg som först när man ställde sig på den visade kroppens totala vikt, sen visade den hur mycket som är fett, muskler, skelett och vatten. (Skriver i privat var jag såg reklamen) problemet är att jag inte hittar den igen. Kan ni möjligen sätta in en länk i svaret om ni hittar någon liknande? Hejjjj

Ungdomsinformatör Ida svarar
25.03.2019
Hej!
Dessa vågar finns bland annat vid Prisma och Gigantti. Vet dock inte hur tillförlitliga de är.
MEN vill ställa en fråga till dig, varför vill du ha en sådan våg?
Vill bara påminna om att det lönar sig absolut inte att väga sig varje dag, flera gånger om dagen. Vikten kan variera under en dag mycket och det är helt normalt! Så om känner att du vill väga dig, gör det max en gång i veckan och alltid samma tidpunkt som t.ex. onsdag morgon.  Bara en gång i veckan!
Ta hand om dig!
Kram, Ida