Boxning/MMA
27.09.2014
Hej!
De senaste 5-6 månaderna har jag försökt gå ner i vikt och har lyckats ganska bra. Har väl kanske gått ner en 8-10 kg men har lite kvar fortfarande. Denna vecka så hade vi boxning på gymnastiken i skolan och jag blev riktigt intresserad av att börja träna boxning/MMA och göra det för att komma i form. Problemet är att jag inte vet var någonstans i min närhet någonting sådant finns. Vet ni något om sådant?
PS. Det vore ett plus om träningen fanns på svenska, men finska kan väl även gå. Tzerrå
PT Sarah svarar

Ungdomsinformatören Sanna svarar
29.09.2014
Hej, vi ska höra med vår expert PT Sarah, hennes svar kommer här under så fort vi får det.
hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hej Tzerrå!
Vad duktig du är som har gått ner så mycket i vikt. MMA är superträning för att forma kroppen så du tänker helt rätt! I Jakobstad kan man träna Krav Maga på Fitness Club. Jag kollade deras schema och åtminstone där står det att det hålls grundkurs i Krav Maga på tisdagskvällarna. Hör av dej dit så får du svar direkt på dina frågor!
Lycka till!
PT-Sarah