konstig krop
17.03.2014
min kropp är konstig eftersom jag har en smal överkropp,men allt under midjan är smalt.det ser så konstigt ut. kan man få bort fettet från låren utan att behöva banta?
asha

Ungdomsinformatören Sanna svarar
20.03.2014
Hej, det är nog svårt att få bort fett från bara ett ställe, s.k punktförbräning. Det bästa sättet är nog att försöka forma sin kropp med hjälp av träning. Bantning kommer definitivt inte att forma din kropp där du vill. När man ändrar i vikt, både upp eller ner så ändras man jämnt över hela kroppen, det går inte att styra så att man skulle minska bara på låren eller midjan eller att alla andra ställen skulle bli större utom runt baken, tyvärr. Jag ska kolla med en av våra experter personliga tränaren Sarah om hon kan ge dig tips på vilka övningar som skulle vara effektiva, jag återkommer så fort jag får svar från henne.
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hejsan!
Eftersom du är 12 år växer din kropp fortfarande. De flesta har i en viss ålder mer fett på vissa ställen och mindre på andra, det här brukar jämna ut sig så småningom, alldeles av sig själv. Du kommer att växa i många år ännu och din kropp kommer troligtvis att bli alldeles jämn och fin med bra proportioner! J Man kan inte ta bort fett från bara vissa områden på kroppen, om man bantar försvinner fett från hela kroppen. Jag tycker inte att du ska försöka banta, vill du göra något kan du istället försöka motionera några gånger i veckan. Det är bra både för konditionen och för musklerna. Raska promenader eller lite lätt jogging eller olika former av gympapass är bra för benmusklerna, på så sätt kan du forma dina lår om är missnöjd med dem. Kom dock ihåg att förändring tar tid, man måste ha lite tålamod!
LYCKA TILL! J
Hälsningar,
Sarah