överviktig?
28.04.2014
Hej decibel!
Jag är en tjej på 14 år som är ca. 168 cm lång, och väger ca 60kg...
Hur mycket ska jag egentligen väga? Jag tkr att jag är lite tung..

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena svarar
06.05.2014
Hej!
När man bara tittar på siffrorna är din vikt just passlig - alltså helt normal! Alla människor har lite olika kroppsformer och kilona är delade på lite olika ställen i kroppen - en del kanske har bredare underkropp medan kilona kanske fastnar lättare på midjan för andra. Nu kan vi ju inte se hur du ser ut och du själv säger att du tycker att du är lite tung men det tror vi inte på, eftersom du inte alls är överviktig.
Dessutom så är du ännu ung och din kropp kommer snart att få mera kvinnliga former och rundheten som de flesta har som barn kommer att försvinna. Fortsätt alltså som du gör bara, sträva till att röra på dig och motionera och äta hälsosamt, mångsidigt och regelbundet. Det finns ingen orsak för dig att försöka gå ner i vikt.
Ha det bra!
Hälsar ungdomsinformatörerna Lena och Liselott